Duża wiedza czyni skromnym, mała ...
Duża wiedza czyni skromnym, mała zarozumiałym. Puste kłosy dumnie wznoszą się ku niebu, kłosy pełne ziarna w pokorze pochylają się ku ziemi.
Nauczania powinny się odznaczać poprawnością, prostotą, otwartością, powagą i skromnością, dalej: taktem i wdziękiem. Do każdego trzeba przemawiać indywidualnie, w zależności od jego stanu i poziomu moralnego. A więc kaznodzieja powinien wprzód przemyśleć, co ma mówić, do kogo, kiedy i w jaki sposób.
Nauka
Dobry wychowawca, który nie wtłacza, a
wyzwala, nie ciągnie, a wznosi, nie ugniata,
a kształtuje, nie dyktuje, a uczy, nie żąda,
a zapytuje, przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.
Dla sztuki nie są niebezpieczni podpalacze, ale strażacy.
NaukaMądrość jest umiejętnością korzystania z doświadczenia swego i cudzego. Zaznawszy raz goryczy pobłądzenia, całą siłę powinniśmy zużytkować na to, aby nie popadać w błąd, niosący z sobą cierpienie.
NaukaZwyczaj jest najbardziej skutecznym nauczycielem.
NaukaNie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.
NaukaNauka moja niech spływa jak deszcz, niech słowo me pada jak rosa, jak deszcz rzęsisty na zieleń, jak deszcz dobroczynny na trawę.
NaukaPotęga zbawienia nie leżała w cierpieniu, lecz w nauce.
NaukaPotrzeba jest matką wynalazków, ale również babką próżniactwa.
NaukaJęzyk jest systemem znaków, którego istota polega wyłączniena związku znaczenia i obrazu akustycznego.
Nauka