Mózg elektronowy nie może być ...
Mózg elektronowy nie może być namiastką ludzkiego bezmózgowia.
Duża wiedza czyni skromnym, mała zarozumiałym. Puste kłosy dumnie wznoszą się ku niebu, kłosy pełne ziarna w pokorze pochylają się ku ziemi.
Najtrudniej jest odkrywać wciąż na nowo to, co i tak już wiemy.
Głupiec uczony jest większym głupcem niż głupiec nieuk.
Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć.
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
Być mówcą nauczonym myśl daremna, pusta:Nie z głowy, z serca idzie mowa złotousta.
Gdy się chce trafić do umysłu kogoś trzeba przemawiać językiem jego zainteresowań.
Człowiek jest zwierzęciem mimetycznym, przenikniętym pasją naśladowania, która wpływa m.in. na procesy uczenia się. Mimetyzm ten nie oznacza jednak bezmyślnego naśladowania, lecz kreatywne kopiowanie „z błędami”. W efekcie proces rozprzestrzenia się inwencji, od którego skuteczności zależy, czy stanie się on innowacją, czyli faktem społecznym,
ma charakter twórczy.
Uczony zna dobrze wartość pieniądza,ale bogaty nie zna wartości wiedzy.
Dobrze zrozumiana nauka chroni człowieka przed pychą,gdyż ukazuje mu jego granice.