Impos animisłaby na umyśle.
Impos animisłaby na umyśle.
Aeque enim omni rerum venit occasio, plus minusve moventibus circumstantiis: neque ulla est res humana, quaeattrahat sibi fortunam una perpetuam.
Non scholae sed vitae discimus.
Quis custodiet ipsos custodes? Id est, kto będzie pilnować strażników samych, kiedy to, co najbardziej cenne, oddajemy pod ich opiekę?
Homo sum, humani nihil a me alienum puto. Jestem człowiekiem i nic co ludzkie nie jest mi obce.
Vita sine litteris mors est et hominis vivi sepultura. - Życie bez nauki to śmierć i grób człowieka żywego.
Vir sapit qui pauca loquitur. To znaczy, mądry jest ten, kto mówi mało. Często należy to interpretować jako radę, aby mniej mówić, a więcej słuchać.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Musisz sobie przyswoić to, czego nauczyłeś się w szkole, i zastosować to w prawdziwym życiu
Życie to nie są te dni, które minęły, ale te, które pamiętamy.
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Prawdziwe znaczenie edukacji nie polega na zdobyciu wiedzy, ale na stosowaniu jej w praktycznym życiu.
Vix ulla tam iniqua pax, quin bello vel aequissimo sit potior. Dicere enim bene nemo potest, nisi qui prudenter intellegit. Non est vivere, sed valere vita est.