Omne ignotum pro magnificowszystko, co ...
Omne ignotum pro magnificowszystko, co nieznane,wydaje się wspaniałe.
Qui non est mecum, contra me estkto nie jest ze mną, jest przeciwko mnie.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. To odzwierciedla filozofię, że edukacja powinna służyć praktycznym celom zamiast teoretycznym abstrakcjom. Czy nie jest to prawdą, której wszyscy powinniśmy przestrzegać?
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Wiedza, którą nabywamy, powinna nam służyć nie tylko do zdobycia dyplomu, ale przede wszystkim do życia.
"Dum inter homines sumus, colamus humanitatem; non enim debemus nasci in aliquo angulo patriae, sed spectare ad totius mundi communem conditionem naturae."
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy się. Cogito, ergo sum. Myślę, więc jestem.
Veni, vidi, vici. Słowa te oznaczają 'Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem' i są jednym z najbardziej znanych cytatów w historii, przypisywanych Juliuszowi Cezarowi.
Errare humanum est, perseverare autem diabolicum, et tertia non datur. Błądzić jest rzeczą ludzką, upierać się – diabelską, a trzeciej nie ma.
O tempora! o mores!o czasy! o obyczaje!
Tempus fugitczas ucieka.
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. To prawda jest sztandarową dewizą nauczania, która kieruje nas ku poszukiwaniu wiedzy nie tylko dla nauki, ale dla życia jako całości.